Науково-дослідницька робота учнів

Основи формування дослідницької роботи учнів

Діти 6 класу, вивчаючи курс природознавства, виконують практичну роботу «Підготовка насіння до посіву». Однотипне завдання додому отримують всі учні:в домашніх умовах проростити насіння культури. Але результатом є поділ дітей на групи в залежності від ступеню виконаної роботи: перша група - ті, які не отримали результат з причини лінощів чи недотримання умов досліду. Основна - ті, що з гордістю демонструють маленькі паростки . І нарешті 10-15 % учнів, які так захоплюються, що продовжують дослід. Так, наприклад, у учня 6А класу Вовк Данила насіння в горщику розвинулося, зацвіло і навіть зав’язало плоди в умовах класної кімнати . Тому, ще починаючи з 5-6 класу можна вже закладати основи дослідницьких навичок учнів, які с середній та старшій школі можуть вже перейти в стадію досліджень МАН чи участі у біологічних конкурсах.






Участь в МАН 

Пошуково-розвиваюча функція навчання може реалізовуватися через МАН-педагогічну технологію, що ґрунтується на самостійному здобутті учнями знань у процесі роботи з навчальною, науковою і довідниковою літературою. Перший крок - це пошук проблеми, а вже далі планування та розробка навчальних дій,збирання даних, їх зіставлення, перевірка гіпотез, практична частина і насамкінець узагальнення та формулювання висновків.
Обираючи тему МАН, учень повинен володіти знаннями, частину знань отримати (шляхом вивчення літератури і виконання практичної частини роботи), а також застосовувати результати на практиці та пропагувати їх серед широкої аудиторії.
В жовтні учениця 11А класу Шевченко Римма (науковий керівник Турська О.М.) захищала на районному етапі МАН своє наукове дослідження з теми: «Аромотерапія - як напрямок медицини» і посіла 3 місце в секції «медицина».

Теорія + практика

Для участі у обласному турі олімпіади з екології учениця нашої школи Шевченко Римма готується не тільки теоретично, а й активно співпрацює з працівниками філіалу НПП «Великий Луг» в с.Скельки, отримуючи практичні знання. Адже ці люди знаходяться в тісному контакті з природою, бо працюють над визначенням видового складу території, спостерігають за фазами розвитку рослин та тварин, визначають кількісні показники червонокнижних видів. 
А  цьогорічна випускниця Римма починає замислюватися над отриманням професії еколога.
Поділись досвідом 15 січня наша школа взяла участь в телемості "Росія-Україна" (в режимі інтернет-конференції), яий став відкриттям "Медіа-фестивалю для школярів -2013". З української сторони взяли участь Запорізька і Дніпропетровська область. Нашу школу представляли Шевченко Римма(11а) та Прінь Катерина (7б) . Вони розповіли всім учасникам конференції про деякі екологічні проблеми нашого міста – збереження вимираючих видів рослин та проблему безпритульних собак на території міста. Світ пізнань. Зимові канікули ми почали з корисного, адже відвідали Національний центр аерокосмічної освіти молоді ім.О.М.Макарова (м.Дніпропетровськ). В музеї аерокосмічних досліджень познайомилися з історією української аерокосмічної галузі, подивилися зблизька на балістичні та міжконтинентальні ракети, були вражені будовою та розмірами супутників (адже про них тільки читали у підручниках), що використовуються в науковій діяльності, для складання прогнозу погоди та сільському господарстві. Можливо,такі враження в майбутньому у когось з дітей вплинуть і на вибір професії.


Поділись досвідом

15 січня наша школа взяла участь в телемості "Росія-Україна" (в режимі інтернет-конференції), яий став відкриттям "Медіа-фестивалю для школярів -2013".
З української сторони взяли участь Запорізька і Дніпропетровська область. Нашу школу представляли Шевченко Римма(11а) та Прінь Катерина (7б) . Вони розповіли всім учасникам конференції про деякі екологічні проблеми нашого міста – збереження вимираючих видів рослин та  проблему безпритульних собак на території міста.





Світ пізнань

Зимові канікули ми почали з корисного, адже відвідали Національний центр аерокосмічної освіти молоді ім.О.М.Макарова (м.Дніпропетровськ).
В музеї аерокосмічних досліджень познайомилися з історією української аерокосмічної галузі, подивилися зблизька на балістичні та міжконтинентальні ракети, були вражені будовою та розмірами супутників (адже про них тільки читали у підручниках), що використовуються в науковій діяльності, для складання прогнозу погоди та сільському господарстві. Можливо,такі враження в майбутньому у когось  з дітей вплинуть і на вибір професії.

Комментариев нет:

Отправить комментарий